АНГЛИЯ
глазами
русской училки
ПОПУЛЯРНОЕ
тесты и игры:
аудирование
чтение
письмо
лексика
грамматика
ГИА
ЕГЭ
песни
страноведение
Jeopardy
Закажите
авторский диск
с разработками
в PowerPoint
Посетите мой блог
Шаблоны презентаций
Этот раздел сайта создан в первую очередь для тех, кто учится или уже умеет делать игры, тесты, тренажеры, викторины и другие материалы в приложении PowerPoint. В учебных заведениях появились и широко используются интерактивные доски, но готового ПО для них по учебным предметам и для внеклассной работы пока явно недостаточно. А у преподавателей зачастую просто не хватает времени для создания собственных мультимедийных разработок. В интернете можно найти множество сайтов, предлагающих скачать презентации, но нередко они не отвечают вкусам и конкретным запросам того, кому они нужны. Поэтому попробуем соединить воедино: мои готовые шаблоны с анимацией, гиперссылками и т.д. и ваши текстовые материалы, например, названия, задания, вопросы и ответы. Все необходимые пояснения и демо слайды будут публиковаться здесь же. Просто оформительские шаблоны для презентаций тоже ищите в этом разделе. Внимание! Все шаблоны имеют формат potx.
Демо ЕГЭ 2016 (19-25)
Прочитайте приведённые ниже тексты. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в скобках, обозначенных номерами 19–25, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 19-25.
Демо ЕГЭ 2016 (3-9)
Аудирование
Вы услышите интервью. В заданиях 3–9 отметьте в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.Прослушайте запись дважды.
Демо ЕГЭ 2016 (2)
Аудирование
Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated).Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Прослушайте запись дважды.
A. Lucy wasn’t at school for several days.
B. Lucy felt bad because of overeating.
C. Lucy’s mother is a doctor.
D. Peter did exercises with the map of the UK.
E. Peter is not afraid of the test.
F. Peter offers his notes to Lucy.
G. Lucy and Peter are going to review for the test later.
Устная часть ЕГЭ: Тренажер 8
Еще один тренажер. Теперь на основе материалов демо егэ 2016 и с таймером обратного отсчета в виде циферблата. С помощью триггеров и ссылок тренажер имитирует реальный экзамен. Красная полоска на таймере движется по часовой стрелке и совершает полный оборот за указанное в задании время. Сразу после ее остановки идет автоматический переход дальше.
Демо ЕГЭ 2016 (1)
Аудирование
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Прослушайте запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.
1. Teaching abroad doesn’t seem nice to some people.
2. My relative is a role model for me in terms of working abroad.
3. Some countries offer good career opportunities for beginning teachers.
4. Relatives are happy when you decide not to teach abroad.
5. I’m going to spend my gap year teaching English abroad.
6. Teaching as a way to change your life.
7. Don’t hesitate to write to the employer if you need the job.
Демо ЕГЭ 2016 (12-18)
Чтение
Прочитайте текст и выполните задания 12–18. В каждом задании отметьте в поле ответа выбранный Вами вариант.
Driverless cars
Driverless cars are expected to be rolling into the streets within the next 20 years. In fact, they’ve legally been on the roads for the past years, approved for testing purposes. It is predicted that driverless vehicles will be commercially available at a high cost within 7 years, but it may take another 8 years for prices to drop enough to spur mass consumption.
Today, the discussions focus primarily on the shifting of accident liability to manufacturers and all the goodness that comes along with reducing accidents. A truly driverless road would not be accident-free as there would still be a number of accidents caused by mechanical or computer errors, weather conditions,pedestrians and sheer random chance. But it would make the now-routine loss oflife on the roads far rarer.
The concept of a “driver” will be replaced with that of an “operator”, who simply programs the vehicle’s GPS to arrive at the desired destination and pushes the “Start” button to begin the trip. Since judgment will no longer be required of the operator, they won’t need a driver’s license. Theoretically, a 10-year-old childcould independently take the car to school in the morning.
Computer-operated cars will eventually reshape the car design as things like windshields will become less necessary. Drivers will be able to sit wherever they’d like in their cars. There will be no need for gas and brake pedals as speed will be automatically controlled by the computer. The steering wheel and the turn signal arm can also be eliminated once the public gets used to reliability of these vehicles.
Each passenger will have a personal video display informing about a current location, the distance to your destination, speed and personal entertainment selections. The concept of ‘distracted driving’ will disappear as there will be no reason to pay attention to where you are going.
Vehicle owners will no longer buy collision insurance since manufacturers will be solely responsible for damage. Owners will only need theft insurance and coverage for hail, falling objects or floods. To take this one step further, personal vehicle ownership may dramatically diminish. Car dealers will have lots full of vehicles for hire on a daily or hourly basis instead of vehicles for sale. When you need a car, you’ll summon one using your mobile phone. The closest unmanned vehicle will be dispatched to your home to take you where you need to go. When done, you’ll simply push the button for the unmanned vehicle to drive itself back to the rental lot.
The social and cultural impact of driverless cars could cause far more upheaval than any of us could imagine. Perhaps, it would be even greater than the impact the Internet had on commerce and communication. Obviously, the picturebeing painted is the one that assumes total adoption, which is far from realistic. You will always have transitional delays caused by the lack of free cars, the longevity of today’s vehicles and cultural resistance.
This resembles the historical factors that affected the transition from horse to the automobile. At the moment, the driverless car seems like a novelty. However, it will open up new prospects. The prospect of flying cars may soon become a reality. With computer-controlled vehicles that strictly follow traffic rules, three-dimensional roads become far less scary and more a matter of simply solving the technological challenge.
Where we’re going, we may not need roads at all.
Еще статьи...