Работа с тренажером в режиме реального времени:
Если вы хотите выполнить весь тест последовательно(задания 1-4), нажмите на кнопку 1.
Если вы хотите начать со второго, третьего или четвертогозадания, нажмите соответствующую кнопку 2, 3 или 4.
Если просто хотите просмотреть задания или выполнитьих быстрее, используйте стрелку перехода в нижнемправом углу каждого слайда.
 Внимание! Если хотите услышать образец чтения текстадля сравнения со своим, нажмите здесь.
кнопка1.png
кнопка2.png
кнопка3.png
кнопка4.png
https://english-study-cafe.ru/
siteheart.png
Task 1
Task 1. Imagine that you are preparing a project with your friend. You havefound some interesting material for the presentation and you want to read thistext to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then beready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.
A mountain is a form of land that rises high in a limited area. It is higher and
steeper than a hill. Mountains must be higher than 600 metres. They consist
of rocks and earth. They usually have steep, sloping sides. They also have sharp or
slightly rounded peaks. Some mountains may have trees which grow on their sides.
Very high mountains may have snow on their peaks. Long chains or groups of
mountains are mountain ranges. They can be short or very long. A group of these
makes a mountain system.
Mountains exist on every continent of our planet and even beneath the ocean. In
fact, some of the highest mountains are at the bottom of the sea.
For example, Hawaii is at the top of a volcanic mountain in the Pacific Ocean.
More than half the mountain is below water. 75% of the world’s countries have
mountains.
Read the text silently (1,5 мин.)
line.png
1,5мин.
arrow_cartoon_blue_right.png
Read aloud
Read the text aloud (1,5 мин.)
A mountain is a form of land that rises high in a limited area. It is higher and
steeper than a hill. Mountains must be higher than 600 metres. They consist
of rocks and earth. They usually have steep, sloping sides. They also have sharp or
slightly rounded peaks. Some mountains may have trees which grow on their sides.
Very high mountains may have snow on their peaks. Long chains or groups of
mountains are mountain ranges. They can be short or very long. A group of these
makes a mountain system.
Mountains exist on every continent of our planet and even beneath the ocean. In
fact, some of the highest mountains are at the bottom of the sea.
For example, Hawaii is at the top of a volcanic mountain in the Pacific Ocean.
More than half the mountain is below water. 75% of the world’s countries have
mountains.
line.png
1,5мин.
arrow_cartoon_blue_right.png
Task 2
You are considering buying the appliance and now you’d like to get more
information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out
about the following:
1) location
2) accommodation
3) fishing
4) price for a week for one
5) group discounts
You have 20 seconds to ask each question.
Task 2. Study the advertisement.
Enjoy a quiet holiday by the lake!
line.png
1,5мин.
arrow_cartoon_blue_right.png
ege18-1.jpg
Ask questions
You have 20 seconds to ask each question.
Task 2. Study the advertisement.
line.png
20сек.
arrow_cartoon_blue_right.png
ege18-1.jpg
1) location
Enjoy a quiet holiday by the lake!
ege18-1.jpg
line.png
20сек.
You have 20 seconds to ask each question.
2) accommodation
Task 2. Study the advertisement.
Enjoy a quiet holiday by the lake!
arrow_cartoon_blue_right.png
line.png
20сек.
You have 20 seconds to ask each question.
Task 2. Study the advertisement.
arrow_cartoon_blue_right.png
ege18-1.jpg
Enjoy a quiet holiday by the lake!
3) fishing
line.png
20сек.
You have 20 seconds to ask each question.
Task 2. Study the advertisement.
arrow_cartoon_blue_right.png
ege18-1.jpg
Enjoy a quiet holiday by the lake!
4) price for a week for one
line.png
20сек.
You have 20 seconds to ask each question.
Task 2. Study the advertisement.
arrow_cartoon_blue_right.png
ege18-1.jpg
Enjoy a quiet holiday by the lake!
5) group discounts
Task 3
Task 3. These are photos from your photo album.
Choose one photo to describe to your friend.
You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more
than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:
• where and when the photo was taken
• what/who is in the photo
• what is happening
• why you keep the photo in your album
• why you decided to show the picture to your friend
You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".
Choose the photo:
Click 1, 2 or 3
line.png
1,5мин.
Start speaking
Speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences).In your talk remember to speak about:
• where and when the photo was taken
• what/who is in the photo
• what is happening
• why you keep the photo in your album
• why you decided to show the picture to your friend
You have to talk continuously, starting with:
"I’ve chosen photo number … ".
line.png
2мин.
Task 3
arrow_cartoon_blue_right.png
1
1
Task 4
Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast
the photographs:
• give a brief description of the photos (action, location)
• say what the pictures have in common
• say in what way the pictures are different
• say which of the seasons presented in the pictures you preferred as a child
• explain why
You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences).
You have to talk continuously.
line.png
1,5мин.
arrow_cartoon_blue_right.png
2
2
1
1
Start speaking
Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast
the photographs:
• give a brief description of the photos (action, location)
• say what the pictures have in common
• say in what way the pictures are different
• say which of the seasons presented in the pictures you preferred as a child
• explain why
You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences).
You have to talk continuously.
line.png
 2мин.
arrow_cartoon_blue_right.png
2
2
1
1
Thank you!
http://english-study-cafe.ru/
siteheart.png
Start speaking
line.png
2мин.
Speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences).In your talk remember to speak about:
• where and when the photo was taken
• what/who is in the photo
• what is happening
• why you keep the photo in your album
• why you decided to show the picture to your friendYou have to talk continuously, starting with:
"I’ve chosen photo number … ".
Task 3
arrow_cartoon_blue_right.png
2
2
Task 4
Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast
the photographs:
• give a brief description of the photos (action, location)
• say what the pictures have in common
• say in what way the pictures are different
• say which of the seasons presented in the pictures you preferred as a child
• explain why
You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences).
You have to talk continuously.
line.png
1,5мин.
arrow_cartoon_blue_right.png
2
2
1
1
Start speaking
Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast
the photographs:
• give a brief description of the photos (action, location)
• say what the pictures have in common
• say in what way the pictures are different
• say which of the seasons presented in the pictures you preferred as a child
• explain why
You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences).
You have to talk continuously.
line.png
 2мин.
arrow_cartoon_blue_right.png
2
2
1
1
Thank you!
http://english-study-cafe.ru/
siteheart.png
Start speaking
line.png
2мин.
Speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences).In your talk remember to speak about:
• where and when the photo was taken
• what/who is in the photo
• what is happening
• why you keep the photo in your album
• why you decided to show the picture to your friend
You have to talk continuously, starting with:
"I’ve chosen photo number … ".
Task 3
arrow_cartoon_blue_right.png
3
3
Task 4
Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast
the photographs:
• give a brief description of the photos (action, location)
• say what the pictures have in common
• say in what way the pictures are different
• say which of the seasons presented in the pictures you preferred as a child
• explain why
You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences).
You have to talk continuously.
line.png
1,5мин.
arrow_cartoon_blue_right.png
2
2
1
1
Start speaking
Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast
the photographs:
• give a brief description of the photos (action, location)
• say what the pictures have in common
• say in what way the pictures are different
• say which of the seasons presented in the pictures you preferred as a child
• explain why
You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences).
You have to talk continuously.
line.png
 2мин.
arrow_cartoon_blue_right.png
2
2
1
1
Thank you!
https://english-study-cafe.ru/
siteheart.png
A mountain is a form of land that rises high in a limited area. It is higher and
steeper than a hill. Mountains must be higher than 600 metres. They consist
of rocks and earth. They usually have steep, sloping sides. They also have sharp or
slightly rounded peaks. Some mountains may have trees which grow on their sides.
Very high mountains may have snow on their peaks. Long chains or groups of
mountains are mountain ranges. They can be short or very long. A group of these
makes a mountain system.
Mountains exist on every continent of our planet and even beneath the ocean. In
fact, some of the highest mountains are at the bottom of the sea.
For example, Hawaii is at the top of a volcanic mountain in the Pacific Ocean.
More than half the mountain is below water. 75% of the world’s countries have
mountains.
arrow_cartoon_blue_right.png
US, male
UK, female
button_pause_red.png
button_play_red.png
button_pause_red.png
button_play_red.png