Read aloud
Для учителя
Для ученика
number_11.png
number_12.png
number_13.png
https://english-study-cafe.ru/
siteheart.png
Рисунок9.png
Radio, television, the Internet or other things that reach many peopleare called mass media. Television is most used. We can see and hearnews from around the world. Radio also brings music and news.Books supply more detailed information. The internet has becomepart and parcel of today’s life. We can search it for all the news andinformation. Libraries are also important. In libraries we can readbooks and listen to music. The term mass media came into use whennationwide radio networks, newspapers and magazines appeared.
number_11.png
  Задание 2. Прочитайте текст вслух.
У Вас есть полторы минуты на подготовку.
1,5 мин.
0 мин.
Рисунок9.png
Radio, television, the Internet or other things that reach many peopleare called mass media. Television is most used. We can see and hearnews from around the world. Radio also brings music and news.Books supply more detailed information. The internet has becomepart and parcel of today’s life. We can search it for all the news andinformation. Libraries are also important. In libraries we can readbooks and listen to music. The term mass media came into use whennationwide radio networks, newspapers and magazines appeared.
number_11.png
  Задание 2. Прочитайте текст вслух.
У Вас есть полторы минуты на чтение.
1,5 мин.
0 мин.
number_11.png
Проверьте себя. Прослушайте запись.
Рисунок10.png
Radio, television, the Internet or other things that reach many peopleare called mass media. Television is most used. We can see and hearnews from around the world. Radio also brings music and news.Books supply more detailed information. The internet has becomepart and parcel of today’s life. We can search it for all the news andinformation. Libraries are also important. In libraries we can readbooks and listen to music. The term mass media came into use whennationwide radio networks, newspapers and magazines appeared.
динамик.gif
Рисунок9.png
number_12.png
  Задание 2. Прочитайте текст вслух.
У Вас есть полторы минуты на подготовку.
A university is a place where teaching and research is done. Peoplestudy at university to get a degree. Unlike the schooling they havedone before, the courses at university are specialized. Universityoffers many courses that students take to get a degree. A personstudying biology at university has more courses in biology and notvery many courses in other fields, like languages or history. To get ahigher degree, people must do some research. There are libraries,study rooms, and institutes of research in every university.
1,5 мин.
0 мин.
Рисунок9.png
number_12.png
A university is a place where teaching and research is done. Peoplestudy at university to get a degree. Unlike the schooling they havedone before, the courses at university are specialized. Universityoffers many courses that students take to get a degree. A personstudying biology at university has more courses in biology and notvery many courses in other fields, like languages or history. To get ahigher degree, people must do some research. There are libraries,study rooms, and institutes of research in every university.
  Задание 2. Прочитайте текст вслух.
У Вас есть полторы минуты на чтение.
1,5 мин.
0 мин.
Рисунок10.png
number_12.png
Проверьте себя. Прослушайте запись.
A university is a place where teaching and research is done. Peoplestudy at university to get a degree. Unlike the schooling they havedone before, the courses at university are specialized. Universityoffers many courses that students take to get a degree. A personstudying biology at university has more courses in biology and notvery many courses in other fields, like languages or history. To get ahigher degree, people must do some research. There are libraries,study rooms, and institutes of research in every university.
динамик.gif
Рисунок9.png
  Задание 2. Прочитайте текст вслух.
У Вас есть полторы минуты на подготовку.
The British love all kinds of sports. They are a nation of sport lovers.Many sports which are played all over the world first appeared inBritain. Take football, for example. It is the national sport and Britishclub teams are often successful in Europe. Football attracts largenumbers of people both as participants and as fans.
Lawn tennis and swimming are also popular. The art of swimming isvery easy. But do not try to learn to swim too quickly. You must feelthe power of the water. Swimming is very healthy.
number_13.png
1,5 мин.
0 мин.
Рисунок9.png
  Задание 2. Прочитайте текст вслух.
У Вас есть полторы минуты на чтение.
The British love all kinds of sports. They are a nation of sport lovers.Many sports which are played all over the world first appeared inBritain. Take football, for example. It is the national sport and Britishclub teams are often successful in Europe. Football attracts largenumbers of people both as participants and as fans.
Lawn tennis and swimming are also popular. The art of swimming isvery easy. But do not try to learn to swim too quickly. You must feelthe power of the water. Swimming is very healthy.
number_13.png
1,5 мин.
0 мин.
The British love all kinds of sports. They are a nation of sport lovers.Many sports which are played all over the world first appeared inBritain. Take football, for example. It is the national sport and Britishclub teams are often successful in Europe. Football attracts largenumbers of people both as participants and as fans.
Lawn tennis and swimming are also popular. The art of swimming isvery easy. But do not try to learn to swim too quickly. You must feelthe power of the water. Swimming is very healthy.
number_13.png
Проверьте себя. Прослушайте запись.
динамик.gif
Рисунок10.png
Чтение текстов вслух
В заданиях этой линии проверялись навыки осмысленного чтения вслух
небольшого простого текста. Максимальный балл за выполнение этогозадания – 2.
Выполнение задания оценивалось экспертами по следующим критериям.
2 балла  Речь воспринимается легко: необоснованные паузы отсутствуют;
Фразовое ударение и интонационные контуры практически без нарушений нормы;
в произношении слов допускается не более пяти фонетических ошибок, в том числеодна-две ошибки, искажающие смысл (грубые ошибки)
1 балл  Речь воспринимается достаточно легко, однако присутствуютнеобоснованные паузы;
фразовое ударение и интонационные контуры практически без нарушений нормы;
в произношении слов допускается не более семи фонетических ошибок, в том числечетыре ошибки, искажающие смысл (грубые ошибки)
0 баллов  Речь воспринимается с трудом из-за значительного количестванеестественных пауз, запинок, неверной расстановки ударений И/ИЛИ впроизношении слов допущено более семи фонетических ошибок, ИЛИ сделано болеечетырех фонетических ошибок, искажающих смысл (грубые ошибки)
Рисунок10.png
Как работать с тренажером?
Выберите один из текстов №1, 2 или 3.
Подготовьтесь к чтению вслух, внимательно прочитав текст посебя или шепотом. Обратите внимание на произношение слов,ударение, интонацию и правильное деление на фразы. Неделайте ненужных пауз.
Таймер (1,5 мин.) в нижней части слайда показывает время,которое должно быть затрачено вами на подготовку и чтениетекста, но так как это тренажер, на каждый следующий слайдможно переходить самостоятельно, по мере выполнениязаданий.
После чтения текста вслух прослушайте аудиозапись. Текстзвучит довольно быстро, но повторными щелчками по значку
              , запись можно ставить на паузу.
Прочитайте за диктором отдельные слова и фразы, которыевас затрудняли при выполнении задания.
динамик.gif
Рисунок9.png
Рисунок10.png