1.Where is my book? I can’t see __ .
2.Sasha and I live in Russia. __ are Russians.
3.I don’t eat bananas. I hate __ .
4.Is Mike from London? No, __ isn’t.
5.Nancy, can __ help me?
6.Tom is my friend. I like __ a lot.
7.We are singing. Listen to __.
8.I’ve got a sister. __ is small.
ship3.jpeg
A
B
C
D
E
F
G
H
I
1
2
3
4
5
6
7
8
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
explosion.gif
bird.png
Level 1
menu.png
A.we
B.you
C.she
D.he
E.it
F.him
G.them
H.me
I.us
A.we
B.you
C.she
D.he
E.it
F.him
G.them
H.me
I.us
ship3.jpeg
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
Pronouns
1. What __ Ann doing when you met her?
2. __ she like tea or coffee?
3.Where __ you go yesterday?
4. I __ just finished my work.
5.__ they sleeping now?
6.These houses __ built in 2009.
7.Alex found the keys he__ lost.
8.It ___ be cold tomorrow.
A.are
B.have
C.do
D.had
E.was
F.did
G.were
H.will
I.does
A.are
B.have
C.do
D.had
E.was
F.did
G.were
H.will
I.does
ship3.jpeg
A
B
C
D
E
F
G
H
I
1
2
3
4
5
6
7
8
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
explosion.gif
bird.png
Level 2
ship3.jpeg
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
Auxiliary verbs
menu.png
A.can
B.mustn’t
C.have to
D.couldn’t
E.will
F.would
G.shall
H.should
I.don’t have to
A.can
B.mustn’t
C.have to
D.couldn’t
E.will
F.would
G.shall
H.should
I.don’t have to
1.I __ play the guitar when I was five.
2.__ I go to the supermarket for you?
3.You __ wash the dishes. I’ll do it.
4.Visitors __ shout in museums.
5. You __ go to the dentist.
6.Doctors __ wear a uniform.
7.Max __ swim. He swims very well.
8.__ you like а cup of tea?
ship3.jpeg
A
B
C
D
E
F
G
H
I
1
2
3
4
5
6
7
8
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
explosion.gif
bird.png
Level 3
menu.png
ship3.jpeg
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
Modal verbs
A.was watching
B.had watched
C.watches
D.is watching
E.has watched
F.will
G.will be watching
H.watched
I.has been watching
A.was watching
B.had watched
C.watches
D.is watching
E.has watched
F.will
G.will be watching
H.watched
I.has been watching
1.He __ TV when father came home.
2.He __ TV every day.
3.He __ TV recently.
4.He __ TV last Sunday.
5.He __ TV for two hours already.
6.I think he __ TV tomorrow.
7.He __ TV at the moment.
8.He __ TV by 6 o’clock yesterday.
ship3.jpeg
A
B
C
D
E
F
G
H
I
1
2
3
4
5
6
7
8
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
explosion.gif
bird.png
Level 4
menu.png
ship3.jpeg
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
Verb Tenses
   Henry Ford was a man whose ideas1.__ the world. He was born in 1863 ona farm near Detroit, USA. But he didn'twant to live on the farm because hehated 2. __, and he liked cars. When he3.__ 16, he went  to Detroit to work ina workshop. He worked 4.__ and learnthow to use different machines. Hebegan his 5. __ with machines, and in1896 he built his first car. In 1903,when H. Ford was 40, he started theFord Motor Company. At that time, thecar was 6. __ for ordinary people.Henry Ford decided to change the 7.__. He was the first to use an assemblyline, and in 1908 the company made acar that many people could buy. Theassembly line was a 8. __ in carsmaking.
A. experiments    B. hard   C. changed   D. life   E.  expensive
F.  farming   G. situation   H. to learn   I. revolution   J. was
A. experiments    B. hard   C. changed   D. life   E.  expensive
F.  farming   G. situation   H. to learn   I. revolution   J. was
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
1
2
3
4
5
6
7
8
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
ship3.jpeg
explosion.gif
bird.png
EXTRA
ship3.jpeg
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
explosion.gif
Vocabulary
ship3.jpeg
explosion.gif
ship3.jpeg
explosion.gif
menu.png
How to play
turtle.jpg
  В игре 4 уровня с предложениями на разныеграмматические темы и экстра игра на вставку в текстпропущенных слов, примерно как в ВПР.
  Прочитайте предложение, выберите номер строчки ибукву с нужным ответом  и щелкните по квадрату с этимикоординатами. Если ответ правильный, корабль будетподорван и потоплен. В случае ошибки попытки можноповторять.
  Внимание! На каждом уровне есть лишние вариантыответов.