autumn-emoticon.jpg
next.jpg
Chld020.jpg
Chld096.jpg
CHLD346.jpg
CHLD334.jpg
JokesJokes
JokesJokes
JokesJokes
CHLD372.jpg
A day without laughter is a day wasted.“
Charles Chaplin
https://english-study-cafe.ru/
siteheart.png
leaf2.png
leaf2.png
Teacher: Where's your text book?
Student: At home.
Teacher: What's it doing there?
Student: Having a better day than I am.
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
1
girl_wink.gif
Каких слов не хватает в последнемпредложении, чтобы оно сталополным?


 Task
It is (речь идет о книге)
Щелкните по надписи “TASK” один раз, чтобыувидеть задание, второй раз, чтобы увидеть ответ.
‘Going to school is a waste of time,’says Little Johnny. ‘I can’t read, I can’twrite, and they won’t let me talk.’
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
leaf2.png
2
leaf2.png
girl_wink.gif
Что такое “a waste of time”?


 Task
«пустая трата времени»
Teacher: I asked you to draw a coweating grass while I was out of theroom. You’ve only drawn a cow.
Pupil: You were out so long the cow ateit all.
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
leaf2.png
3
leaf2.png
girl_wink.gif
Назовите три формы всехнеправильных глаголов, которыевстретились в тексте.


 Task
draw-drew-drawn
be-was/were – been
eat-ate-eaten
Teacher: How do you spell "monkey"?Student: M-O-N-K-I.Teacher: You are wrong! The dictionaryspells it M-O-N-K-E-Y.Student: But, you asked me how "I" spellit, sir!
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
leaf2.png
4
leaf2.png
girl_wink.gif
Что нужно сделать, если вам говорят:
“Spell the word…”


 Task
Нужно назвать все буквы, из которыхсостоит слово, по порядку. Это несложно,при условии, если вы помните алфавит!
Teacher: Why have you got cotton woolin your ears, do you have an infection?Pupil: Well, you keep saying that thingsgo in one ear and out the other so I amtrying to keep them all in!
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
leaf2.png
5
leaf2.png
girl_wink.gif
Подберите русский эквивалентвыражения “… go in one ear and outthe other”


 Task
«В одно ухо влетает, а в другоевылетает»
Teacher: Billy, your essay on "My Dog" isexactly the same as your brother's. Didyou copy it?
Billy: No, Mrs. White. It's the same dog!
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
leaf2.png
6
leaf2.png
girl_wink.gif
“same”-1) один и тот же; 2) одинаковый
В каком значении употреблено это словов каждом случае в тексте?


 Task
1)Одинаковое (сочинение)
2)Одна и та же (собака)
Physics Teacher: Isaac Newton wassitting under a tree when an apple fell onhis head and he discovered gravity. Isn'tthat wonderful?Student: Yes sir, if he had been sittingin class looking at books like us, hewouldn't have discovered anything.
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
leaf2.png
7
leaf2.png
girl_wink.gif
Условное предложение (Conditional)какого типа вы видите в ответе студента?Как правильно его перевести?


 Task
Это третий тип условных предложенийПереводится  с частицей «бы»: Если быон сидел…, он бы не открыл…
Father to son: Let me see your report card.
Son: You can’t. My friend has just borrowedit. He wants to scare his parents.
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
leaf2.png
8
leaf2.png
girl_wink.gif
“My friend has just borrowed it.”
Какое время употреблено в этомпредложении и почему ?


 Task
Present Perfect. Действие произошлотолько что, в результате отец не можетпосмотреть дневник сына.
Mother: How was your first day of school?
Son: Fine, but some man called Teacherkept spoiling all our fun!
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
leaf2.png
9
leaf2.png
girl_wink.gif
Как перевести выражение “keep doingsomething”?


 Task
«продолжать что-то делать, делать сноваи снова». Здесь можно перевести, как«постоянно портил…»
Как перевести выражения “payattention” и “have trouble”?
Teacher: You aren’t paying attention tome. Are you having trouble hearing?
Pupil: No, I’m having trouble listening!
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
leaf2.png
10
leaf2.png
girl_wink.gif
“pay attention” – «обращать внимание»
“have trouble” – «иметь проблемы,трудности»


 Task
Teacher: Johnny, give me a sentencestarting with “I”.
Little Johnny: I is…
Teacher (interrupts): No, Johnny. Alwayssay “I am”.
Johnny: Okay. I am the ninth letter of thealphabet.
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
leaf2.png
11
leaf2.png
girl_wink.gif
Какие два значения слова “I”обыгрываются в этой шутке?


 Task
1)“I” – я (тогда правильно “I am”)
2)“I” – буква алфавита (поэтомуJohnny и хотел сказать “I is”)
Teacher: Craig, you know you can'tsleep in my class.
Craig: I know. But maybe if youwere just a little quieter, I could.
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
leaf2.png
12
leaf2.png
girl_wink.gif
Какие два значения слова “can”обыгрываются в шутке?


 Task
1) “You can’t sleep… (учитель имел ввиду«не можешь, т.е.нельзя»; 2) … I could (ямог бы, т.е.  имел бы возможность)
autumn-emoticon.jpg
next.jpg
      A first grade teacher handed out acoloring page to her students. On it was apicture of a frog holding an umbrella.
When the class handed them in, one littleboy had coloured the frog bright purple.The teacher scolded him, asking, ‘Howoften have you seen a purple frog?’
The little boy answered, ‘The same numberof times I've seen a frog holding anumbrella.’
leaf2.png
13
leaf2.png
girl_wink.gif
Объясните употребление артиклей (a,the) со словом “frog”


 Task
a frog, a purple frog, a frog holding …” –лягушка упоминается впервые , т.е. этолюбая из. Но “the boy had coloured thefrog” – мальчик раскрасил ту лягушку,про которую уже упоминалось, т.е.лягушку на картинке.
autumn-emoticon.jpg
                 Teacher: If I give you two rabbits and two
                 rabbits and another two rabbits, how many
                 rabbits have you got? Patty: Seven!
Teacher: No, listen carefully again. If I give you tworabbits and two rabbits and another two rabbits, howmany rabbits have you got? Patty: Seven!
Teacher: Let's try this another way. If I give you twoapples and two apples and another two apples, how manyapples have you got? Patty: Six.
Teacher: Good. Now if I give you two rabbits and tworabbits and another two rabbits, how many rabbits haveyou got? Patty: Seven!
Teacher: How on earth do you work out that three lotsof two rabbits is seven? Patty: I've already got onerabbit at home!
leaf2.png
14
leaf2.png
girl_wink.gif
Как по-английски спросить: Сколькоу тебя…?»


 Task
How many … have you got?
Но с неисчисляемыми это будет How much!